CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

08 June 2010

AKU POMPUAN GILE !!

kate org, penulis-penulis tu org gile
kate org, orang yg seni itu kepalanya tak de
kate org, kalau kite fikir tlalu jauh, kite kritikal
kate org, deqna org sebal

jd
soalan aku knp kau masih lg d situ, sayg?
sedang kau tau ati aku ni memangnya begitu perit, begitu kelit

kau tau bila aku bencikn sesuatu tu akn aku katakn dgn bahasa yang sepedas-pedasnya

kau tau d setiap kemarahn tu aku hamburkn segala nista
kau tau bila aku benci akn aku katakn teros pada mata tu
kau tau bila aku marah aku akn ludah, aku akn katakn "berambuslah!"
dan aku orang gila yang cintakan dunianya

jauhlah!

kau sudah tau aku ini pompuan gila
pergilah!
kau sudah tau aku ini orgnya akal tak de
krn aku ni bila sudah sayang
aku akn pegang
aku akn rangkul
aku akn pikul

maka jgnlh kau katakn:

"hey sayg, mengapa tidak mengertikan?"
"wahai sayg, knp begini?"
"wahai sayg, knp begitu?"
"wahai sayg, kkadang kau gila!"

dan seperti biasa aku akn katakn:

"aku memang gila sayang, aku ini gilakn kamu.
hey sayg, mngertilh,
aku tak reti utk mnjaga hati tu
kerna yg ku rasakn ini hanya orang gila yang tahu"

dan di waktu tu ku rasakn kmarahan

d dalam jiwa
d dalam rasa
d dalam jiwa
d dalam rasa

maka biarkn aku di tempat tu

mngambil pisau mengerat tangan
kerana aku yg tak ttahan di dalam hatiku, wahai kawan.

ku hya berada d dunia ni

dgn rasa gila, rasa sendiri
tak mengerti, siapa yg tau
knp di sini, knp kamu brubah
brubah.
brubah.
brubah.

dulu kau katakn kegilaan ini suatu yg kau sukakn

tp mengapa skrg ini tak lg kau suka
lg terasa jiwa ini ku gila
berambuslh!! (sedarlah)
berambuslh! (sedarlah)
berambuslh! (sedarlah)

aku di sini msh yg dulu

masih si gila
masih si dungu

tapi engkau sudah brubah

sedarlah oh sedarlah
siapa yg gila, siapa puncanya
mengapa ni tjadi juga

dulu kau kata aku 'ni gila tp kau suka

skrg pula kau kata aku si pompuan gila
dan kau katakn "mengapa pula"

aku risau

aku risau sendiri

biarkn darah ini mengalir

membawa rasa jiwa yg pedih
biarkn darah merah mengalir.

No comments:

Post a Comment